joi, 9 septembrie 2010

Vei fi acolo ? - Guillaume Musso


Ne-am pus cu totii cel putin o data aceasta intrebare: daca ni s-ar da ocazia sa ne intoarcem in trecut, ce am schimba in viata noastra? Daca am putea sa luam lucrurile de la capat, ce greseli am incerca sa indreptam? Ce durere, ce remuscari, ce regrete am alege sa stergem cu buretele? Am indrazni cu adevarat sa dam un sens nou vietii noastre? Si ce anume am vrea sa devenim? Pentru a ne indrepta incotro? Si alaturi de cine?

Un roman care dezbate aceasta chestiune: ce am dori sa schimbam in viata noastra, daca am putea sa dam timpul inapoi?!
Imi doream de ceva timp sa citesc romanul lui Musso, o poveste de dragoste tulburatoare despre un chirurg, pasionat de meseria sa, insa care nu se poate impaca cu moartea femeii iubite, Ilena, disparuta in urma cu 30 de ani. Insa, datorita bunavointei de a starui asupra unui copil cu o malformatie congenitala si de a-l opera, este recompensat de un batran cambodgian cu un flacon in care se aflau 10 pastile mici si aurite. Datorita acestora, se intoarce in timp, discutand cu tanarul care era el insusi acum 30 de ani si incercand tot posibilul sa evite accidentul prin care Ilena disparuse din viata lui.
Aceasta poveste ne face constienti ca nu putem sfida destinul, intrucat e mult mai puternic, vietile noastre sunt programate dinainte, si indiferent cate eforturi facem de a evita un lucru, daca acesta trebuie sa se intample, se va intampla. M-a fascinat teribil de mult aceasta carte ( pot spune ca mi-a placut cel mai mult din cele citite vara asta) ... si da, am fost acolo de la inceput pana la sfarsit. :)
Poti face orice, poti gandi orice, poti crede orice, poti avea parte de toata stiinta lumii - daca nu iubesti, nu esti nimic. Marcelle Sauvageot.

3 comentarii:

  1. Într-adevăr, e minunată! Am devorat-o în două zile, cu răsuflarea tăiată la fiecare pas. Pot să afirm că e cea mai bună carte apărută după 2000 pe care am citit-o.

    RăspundețiȘtergere
  2. ma bucur ca ti-a placut :)
    si mie mi-a lasat o impresie extrem de buna .. si sper sa fie pe gustul tuturor, nu doar a medicinistilor. :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Ah...medicina :) În ce aventură ne vom băga:)) Sper să nu uităm vestele de salvare în provincie...Baftă! Eu mai am cu un an mai mult ca tine până să ajung acolo, dar ştiu că timpul mă va ajuta:)

    Cu prietenie.

    RăspundețiȘtergere