luni, 28 decembrie 2009

Kafka pe malul marii


Am promis ca voi citi in vacanta de iarna o carte si uite ca m-am tinut de promisiune...am terminat deja Kafka pe malul marii :x ... o carte despre cel mai tare tanar de 15 ani din lume,asa cum il considera si tanarul Corbul - umbra adolescentului.
Nu-mi prea place sa divulg prea multe din cuprinsul cartii,doar sa mentionez cate ceva pentru a capta interesul celor dornici de lectura.In primul rand,prezentarea unor universuri paralele e interesanta:adolescentul pe de o parte,si batranul Nakata,care e capabil sa vorbeasca cu pisicile.Intalnim o gramada de simboluri si elemente abstracte:soldatii ramasi neschimbati din timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial,ploaia cu pesti sau lipitori,niciodata nefiind siguri cand visul lasa loc realitatii.O alta chestiune extrem de captivanta e imposibilitatea de a fugi de indeplinirea mitului lui Oedip,intalnirea mamei sale,deschiderea pietrei de intrare,vestitul Johnnie Walker cu fluierul lui construit doar din suflete de pisici,tabloul Kafka pe malul marii din biblioteca Komura ...si alte multe motive care te fac sa adori aceasta poveste fantezista de 540 pagini.
In concluzie,o carte care si-a pus amprenta si pe care o recomand tuturor celor care vor sa mai viseze.

Cateva citate care m-au impresionat:

Trăiesc într-o lume în care lucrurile se năruie, inimile se schimbă la nesfârşit, iar timpul trece fără încetare.

Uneori destinul seamana cu o furtuna izolata de nisip care isi schimba cursul neincetat. Iti schimbi ritmul de mers, incercand sa o eviti. Furtuna insa se schimba si ea, potrivindu-si pasul dupa al tau. Schimbi din nou pasul, dar si furtuna face la fel. Acest lucru se repeta la nesfarsit ca un dans macabru cu ingerul mortii chiar inainte de revarsarea zorilor. De ce? Pentru ca furtuna nu e ceva fara legatura, venit de departe. Tu insuti esti furtuna. E ceva dinlauntrul tau. De aceea n-ai decat sa te resemnezi si sa pasesti drept in mijlocul ei, sa-ti aperi ochii si urechile de nisip si sa o strabati pas cu pas. Acolo nu exista nici soare, nici luna, nici directie, uneori nici macar timp. E doar nisip fin si alb, facut parca din oase faramate, care danseaza in inaltul cerului. Imagineaza-ti o astfel de furtuna.

3 comentarii:

  1. Ce ma bucur ca ti-a placut! :D Si eu am fost foarte impresionata de ea acum vreo 2 ani jumate cand am citit-o. Am si amintiri dragi legate de ea, ca in aceea perioada ziua vizitam orasele prin Belgia si seara stateam pana la ore infernale sa citesc. Era un maraton.. ziua de vazut si pozat.. si seara de citit.

    RăspundețiȘtergere
  2. avem un fragment preferat comun, deci. mnah, mie mi-a plăcut că era prima oară când citeam ceva de murakami, da' după încă vro câteva cărţi de-ale lui mi s-a acrit şi m-am plictisit. par toare la fel.

    RăspundețiȘtergere
  3. uite alte simboluri de care mi-am adus aminte cand le-ai mentionat.. avem un roman placut in comun ;))

    RăspundețiȘtergere